onsdag 18. januar 2012

Utstilling på film, film om utstilling, utstillingsfilm

Munch-museet har laget en trailer om museets to kommende utstillinger, og Oslo Kino viser "Leonardo da Vinci: Painter at the Court of Milan" som er en utstilling produsert av U.K National Gallery.

Jeg har tidligere satt spørsmålstegn ved om det vi kaller nettutstillinger egentlig er utstillinger, og det samme kan vel gjøres her. Hvor går grensen mellom film og utstilling i disse to eksemplene?

Munch-museets film utgir seg ikke for å være en utstilling, kun en forsmak på kommende utstillinger. Noe jeg synes er et spennende grep. Filmen/utstillingen om da Vinci har jeg ikke sett. Kanskje burde jeg det, for intermedialisten i meg blir veldig nysgjerrig på hvordan man skal forstå denne blandingen av et to-dimensjonalt medium og et utpreget tre-dimensjonalt medium.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar