fredag 18. november 2011

Skal vi fortsette samtalen?

Så var bloggstafetten og kulturrådets årskonferanse overstått. Takket være kulturrådets positive respons på prosjektet gikk stafetten over all forventning og resultert i 17 gode og interessante innlegg fra en rekke forskjellige aktører fra museum, arkiv og kunstbransjen. Tusen takk alle sammen!

Jeg har fått signaler fra flere om at det kan være ønskelig både å arrangere en ny bloggstafett på et senere tidspunkt og å fortsette denne stafetten i etterkant av konferansen. Jeg er enig i at det er synd å stoppe de diskusjonene som er startet, nå som vi har fått enda mer påfyll av tanker og ideer etter konferansen.

Å fortsette bloggstafetten med samme intensitet som den hadde tror jeg derimot ikke vil fungere. Det vil være behov for mer tid i mellom innleggene, et slikt tempo som vi har hatt fungerer best når man har et klart mål. Jeg vil derfor spørre dere som har vært med, og dere som ikke fikk vært med i denne runden men som kan tenke dere å være med på en fortsettelse, om hva dere mener. Jeg har noen forslag:

a) Fortsette bloggstafetten i samme spor ut 2011, men med f.eks to innlegg i uka.

b) Alle gjør en innsats for å legge ut egne innlegg om samme tema, kommentere andres innlegg, og linke til interessante innlegg om temaet slik at vi fortsetter en felles debatt, men uten at det styres av noen. Jeg vil fremdeles åpne for at om man ikke har egen blogg kan man legge ut på min som gjesteblogger.

c) [din idé her]


Bloggstafetten var et stunt for å sjekke om det er noe liv i museumsbransjen på nettet. Nå vil jeg gjerne oppfordre til et nytt stunt for å sjekke om den aktiviteten bloggstafetten har fått fram kan leve videre på egenhånd (forslag b).

Hva tenker dere?

For de som ikke var på konferansen, eller fulgte med på streamingen av den, så tror jeg kulturrådet vil legge ut opptak fra konferansen etter hvert.

1 kommentar:

  1. Olaug Irene Røsvik Andreassen, som både deltok i bloggstafetten og var på kulturrådets årskonferanse, har skrevet om noen av sine tanker etter konferansen i et blogginnlegg på sin blogg.

    http://artefakter.wordpress.com/2011/11/25/art-as-useful-inspirationprovocation-notes-from-the-arts-council-norway-conference-2011/

    SvarSlett